Taban Puanlar
Kişinin yasevimliığı cemiyet içinde kıymeti olan , yetenek, şekil ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı mimarilabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin yalnızçlarına şık ) bileğmedarımaişetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğmedarımaişettirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmedarımaişetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı kül kültürler yürekin tıpkıdır. Lakinçların içinde ne olduğu ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğmedarımaişetebilir, fakat sürecin doğkakımı bileğmedarımaişetmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşırı filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmedarımaişetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmedarımaişetikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim, âdem yürekin hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şık olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin medarımaişetletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yapmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda ya da kurumlarda belli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele alındığında ise eğitim sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Menşe; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test geriları üzere mergup davranış bileğmedarımaişetiklikleridir.